![]() |
W203 kvailioja centrinis
Turiu tokią problemėlę su MB W203 (2001m) centriniu užraktu.
Visos keturios durys atsidaro (ar užsidaro) kartais iš karto po pultelio paspaudimo, kartais paspaudus po kokių 5 sekundžių, o kartais tik po pusės minutės. O kuomet jau užsidaro (ar atsidaro) praeina kažkiek sekundžių ir visi keturi užraktai vienu metu pradeda tiksėti (klaksėti po vieną kartą), ir taip jie tiksi ištisą dieną sinchroniškai kas 10 sekundžių (suskaičiavau netgi laiką). Atrodytų lyg kokia centrinio valdymo relė nesuveikia ar nesupranta, kad jau durelių spyna yra atrakinta (ar užrakinta) ir vis duoda lygiai kas 10 sekundžių tą pačią komandą pakartoti. Neįsivaizduoju kur tokia relė ar centrinio valdymo blokas gali stovėti....Durelese vairuotoju blokas kur stovi keiciau, niekas nepasikeite. Gal žinot is kur paduodami signalai tiems durelese stovintiems blokeliams? Kurioje masinos vietoce tas CU valdymo blokas gali buti? Beje degalų įpylimo dangtelio užraktas ir bagažinės užraktas užsidaro ir atsidaro visada labai tvarkingai, tą pačią sekundę kai paspaudžiu pultelį, skirtingai nei visos durys. Nuvariau į MB servisą, sako jokių klaidų nerodo, spyruoklės spynuose visos sveikos (o ir klaksetu kitaip, sokinetu), sake varyk kas dejo signalke. Nuvariau pas juos, sako signalke adaptyvine, ji nevaldo visai tavo centrinio, ji nei prieko. Buvo signalke isvis isjunge, problema ta pati... Gal yra kokių minčių? |
tokio kaip atskiro centrinio valdymo bloko kaip ir nėra . Viskas valdosi per CAN durų blokais ,o vadovauja tam priekinis SAM blokas , beje bagažinės ir degalų bako užraktus valdo galinis SAM . Belieka surasti kuris blokas uždelsia atrakinimo/užrakinimo komandas
|
O priekinis SAM vadinamas po kapotu esama saugikliu deze ar salia jos kompas toks kur stovi metalineje dezuteje? Kur yra tas priekinis SAM ir tie CAN atsakingi uz duru blokus?
|
priekinis SAM tai saugiklių rėlių blokas po kapotu . Šalia jos metalinė dėžė tai greičiausiai motoro kompas . CAN tai duomenų magistralė kuria blokai keičiasi duomenimis ir valdymo komandomis. Už durų veikimą pagrinde ir yra atsakingi duryse esantys blokai
|
aš tikrinau šį priekinį SAM, peržiūrėjau visus saugiklius, paskui bandžiau imti iš eilės lauk po relę ir jungti pulteliu centrinį. Taip išėmiau visas rėles, bet centrinis su pulteliu vistiek jungiasi (ir toliau kvailioja). Aš galvojau, kad išėmus tam tikrą rėlę nebesijungs visai centrinis su pulteliu, bet nieko panašaus. Ar taip netūrėtų būti?
|
Citata:
gal bandyk po vieną durų bloką atjunginėt ir žiūrėt kaip elgsis centrinis tada . |
Buvau išėmęs iš vairuotojo durų bloką, likusios trys ir be vairuotojo durelių toliau taip pat kvailioja. Pasiskolinau naują į vairuotojo duris bloką įsidėjau- vistiek tas pats...
|
Citata:
|
atjungė signalizacijos maitinimą ir nuėme baltą jungtį, bei dar pora mažesnių jungtelių, žodžiu viskas kas įjungta buvo į signalizacijos bloką.
Tiesa, pie vairo esanciame saugikliu dezeje stovi visu keturiu duru saugikliai, tai po vienas dureles atjunginėjau su tais saugikliais, bet niekas irgi nesikeitė... Dar pastebejau, kai per vairuotojo skydelio meniu nustatau, kad durys automatiskai uzsirakintu prie tam tikru apsuku vaziuojant, tai durys kartais uzsirakina, kartais neuzsirakina, zodziu kaip sauna i galva... P.S> Tik nebuvau atjunges signalizacijos is CAN i kuri ji ijungta, nes nezinau prie kurio CAN ji bus pajungta ir kur jis randasi. Bet jeigu jau fiskes is signalizacijos istraukiau, tai gal nebutina buvo ir kitur jos atjungineti? |
Ieškok problemos su CAN magistrale. CAN yra dviejų laidų magistralė, normaliai abu jie naudojami informacijai perduot (balansinė pora), tačiau vienam jų nutrūkus (pvz. nugnybus pajungiant laidus) ar užsitrumpinus į masę CAN draiveriai vistiek dirba "avariniu" režimu, likusiu vienu laidu. Tokiu atveju ryšio stabilumas, aišku, krenta stipriai. Patikrint su paprastu testeriu sunku: normaliai, jei niekas į magistralę nekalba, ant abiejų laidų korpuso atžvilgiu yra vienoda įtampa (apie 2,5V, bet nebūtinai). Kai kas nors "kalba" - ant CAN+ eina +5V impulsai, ant CAN- eina 0V impulsai (testeris gali rodyt įtampos šokčiojimus). Jei žiūrėt rimtai - be oscilografo apsieit nepavyks.
Pats CAN protokolas aparatiniam lygmeny neužtikrina duomenų paketų pristatymo konkrečiam adresatui (veikia kaip UDP, jei tai ką nors sako :) ), todėl komandų paketai laikas nuo laiko kartojami, ir centrinis suveikia iš kelinto karto, t.y. su uždelsimu. Jei tikrai yra CAN bėda - tai ne tik centrinis turi gliučint, turėtų ir koks nors langų valdymas grybaut, ir dar kas nors :) |
O kurioje automobilio vietoje butu si CAN magistrale, nes kiek zinau ten ne vienas CAN stovi?
Buvo toks momentas, kad sukant i kaire ir ijungus posuki vairuotojo dureliu centrinis pradejo klakseti tokiu pat ritmu kaip posukio signalas. Taip pat viena karta vaziuodamas kazkodel nebegalejau atidaryti keleivio puses lango... Tik reikalas tame, kad prie jokiu laidu niekas nelindo praktiskai 4 metus. Idejo signalke pries 4 metus ir viskas. O kvailioti pradejo centrinis pries metus. Kur ten galejo kas nutikti? Beje duru centrinio komandos i blokelius eina tik is galinio SAM (taip raso uzsienio forumuose), ar ir is priekinio? |
Citata:
|
Citata:
Pvz kitų mašinų centrinio bloke iškarto gali matyt kokioj būsenoj atsirai visų durų užraktai ir jei būsena nepasikeitė ar nesuprasta - komandą kartoja ... Aišku ir šitoj vietoj aš galiu būti neteisus . |
Citata:
|
Citata:
|
Supratau, bandysiu nuvaryti tuomet dar pas MB specialistus su diagnostikos įranga. Visiems labai ačiū už patarimus. Parašysiu kaip sekėsi :)
|
Citata:
|
Tas ir yra, kad esu Šiauliuose, o čia būtent tiesioginio MB serviso tik ir nėra :) Buvau tik pas ale besipecializuojantį MB servisą, bet šis nieko nerado... Tai ir net nežinau, kur nuvaryti, kad nebūtų vėl betikslė diena be mašinos... Gal kas patartų?
Iš esmės būna dienų, kai centrinis dirba puikiai, be jokių uždelsimų ir klaksėjimų, bet 80proc. dienų kvailioja: uždelsinėja atsidaryti, uždaryti ir klaksi likusį laiką. |
kvailas klausimas, bet w203 ne vakumu centrinis valdomas? Ir antras kvailas klausimas jei ne vakuumu, kodel negalima atjunginet po viena centrinio varikliuka ir ziuret kada dings beda?
|
Ne čia ne vakumas, o elektronika. Bandžiau atjunginėti ir po vieną durelių centrinio blokelius, problema nedingsta- ar visos keturios, ar trys ar dvi durelės lieka, jos visvien kvailioja taip pat, kaip ir visos kartu. Kaip ir minėjo kolegos problema ko gero bus priekiniame SAM arba CAN magistralėje.... Bet kas imsis tokios plaukiojančios problemos paieškos natūroje, net nežinau :) Aš pats, ką galėjau peržiūrėjau, dabar jau reikalinga MB testinė įranga, be jos matau čia niekaip.
|
Citata:
Tik keista ,kad degalų bako ir bagažinės atidarymas veikia be uždelsimo,o durys vėluoja... Jei diagnostinė įranga anksčiau nerodė klaidų ,tai ir dabar gali nieko nerodyt ... geriausiu atveju gali likti klaidos kurias pats sukėliai atjunginėdamas modulius . Ištrins tas klaidas - o rezultatas bus toks pats . Man taip yra buvę su W211 priekiniu SAM ir su prietaisų skydeliu : diagnostika klaidų nerodo ,o automobilis elgiasi savaip . Vienu atveju teko remontuot skydelį,kitu keisti priekinį SAM ,bet abi tos bėdos nebuvo susiję su centrinio užrakto valdymu... Čia tik kaip pvz : kaip ir tavo temos pradžioj - klaidų nėra ,centrinis kvailioja . Bet kokiu atveju tikiuosi šią bėdą susitvarkysi :) |
Na jeigu tik rasiu, kas apsiimtų tvarkyti :)
Beje vakar dar padariau eksperimentą. Atjungiau nuo maitinimo galinį SAM. Mašinos centrinis su pulteliu iš toliau jau nebeatsidarė (kaip supratau atjungiau ir galinę anteną), bet visas dureles centrinis atidarė prikišus pultelį prie mašinos rankenos (per IR). Tik nebeatidarė galinės bagažinės ir bako durelių. Tai kaip suprantu vis dėlto centrinį durelių kuruoja priekinis SAM, o galinis SAM bagažinę ir bako dureles? Beje šiandien puse dienos viskas veikė vėl idealiai, kitą pusė dienos vėl tas pats- šalu lauke kol pakyla centrinis po paspaudimo ir palieku stovinčią klaksėti :) Nesuprantu, mistika kažkokia.... |
Dar toks pastebėjimas, kai įkišu užvedimo raktelį į spynelę ir pasuku per vieną poziciją (iki SRS lemputės kol užsidega) centrinis tuomet ir baigia klaksėti (t.y. kvailioti). Koks gali būti čia sąrišis? Kas tuo metu išsijungia, kad nebesiunčiami signalai į centrinį tam pastoviam klaksėjimui?
|
Nuvežiau pažiūrėt dar vienam elektrikui. Iš tiesų klaidų mašina jokių nerodo. Viską peržiūrėjo, sako greičiausiai gali būti, kad šį klaidingą signalą skleidžia užvedimo spynos blokas-kompiuteris. Pasiūlė susirasti pasibandymui kitą užvedimo spyną. Reiktų kodu 203 545 01 08, bet visur randu nors ir to paties auto, bet skiriasi vienas kodo skaičius 203 545 03 08 arba buna 203 545 05 08. Išvaizda, fiškės viskas tas pats. Kažin, ar kitu kodu galima perrišti pie mano auto....
|
Pagaliau problema išspręsta. Centrinio visų problemų kaltininkas ir buvo užvedimo spynelės kompas. Pakeitėme kitą, perprogramavome, centrinis veikia idealiai!
|
Laikas rodomas GMT +2. Dabartinis laikas yra 09:26. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.4
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.