View Single Post
Old 2009-01-13, 19:36   #5
driuliauskas
 
driuliauskas's Avatar
 
Statusas: MB1 Forumo Rėmėjas
Užsiregistravo: 2009-01-05
Gyvenamoji Vieta: Spalding, UK
Pranešimai: 2,751

driuliauskas is on a distinguished road

Nusiųsti žinutę driuliauskas per Skype™


Standartinis

Citata:
Pradžioje rašė Duvis320 View Post
o kazkur konkreciai aprasyta apie banginiu dvigubus langus nera? gal kas esat apeje? isties smalsu
va viskas apie auto stiklus.
Priekinis automobilio stiklas gaminamas iš laminuoto stiklo. Nelaimingo įvykio metu jis nesudūžta į smulkius gabalėlius. Šių langų stiklai yra įvairiausių formų ir dydžių, pritaikomi kiekvienam automobiliui. Kiekviena transporto priemonė sukonstruota tik su jai vienai būdingais stiklo tipais. Vienos gali turėti tik 4 stiklų dalis, kitos – 12 ir daugiau. Gali būti tamsinti stiklai ir turintieji atspalvį, stiklai su antenomis, lietaus jutikliais, šildomieji.

Automobilių stiklų tipai yra du – laminuoti ir grūdinti. Grūdinti stiklai nuo smūgio subyra į šimtus smulkiausių gabalėlių, o laminuoti atsparūs sudužimui. Priekinis automobilio stiklas pagamintas iš laminuoto (trisluoksnio) stiklo, populiariai vadinamo „tripleksu“. „Tripleksas“ pagamintas iš 2 sluoksnių stiklo su tarp jų esančia plona vinilo plėvelė (PVB – polivinilo butrajalas). Šios 3 dalys yra sujungiamos esant aukštai temperatūrai ir slėgiui specialiame įrenginyje. Kai nedidelis akmenukas atsimuša į stiklą, dažniausiai įskyla tik išorinis „triplekso“ sluoksnis. Nedaug pažeistą stiklą galima suremontuoti.

Pažymėtina, kad PVB turi būti 0,76 mm storio – per nelaimingą atsitikimą išdužus stiklui kuo mažiau nukentėtų keleiviai. Visi dabar gaminami priekiniai stiklai turi šią specifikaciją, kad atitiktų tarptautinius transporto priemonių saugumo standartus, būtinus mašinų gamintojams. Toks stiklas suteikia net iki 60 proc. didesnį stogo ir statramsčių tvirtumą. Naujesniuose automobiliuose tai yra ir kaip atrama išsiskleidžiančioms oro pagalvėms. Jei susidūrimo ar virtimo metu priekinis stiklas iškrenta, važiuojančiųjų saugumui ir gyvybei iškyla pavojus, nes jie gali iškristi iš automobilio.


Subyra į dalelytes


Grūdintas stiklas yra tvirtas, atsparus dūžiams. Jis naudojamas visų transporto priemonių šoniniams ir galiniams stiklams. Stiklas grūdinamas – t. y. technologinio proceso metu įkaitinamas iki aukštos temperatūros, tada staigiai atvėsinamas. Taip apdorotas stiklas yra iki 10 kartų stipresnis nei tokio pat storio negrūdintas. Jis neskyla į aštrias šukes, o sutrupa į begalę mažyčių, kelių milimetrų dydžio gabaliukų, jie nėra tokie pavojingi vairuotojui ir keleiviams. Pagal europinius standartus 25 kvadratinių cm stiklo plote turi būti mažiausiai 40 ir daugiausia 400 sudaužyto stiklo gabalėlių. Jei bus mažiau nei 40, didelė tikimybė susižaloti ir susipjaustyti, o jei daugiau nei 400, nemaža tikimybė, kad stiklo dulkės gali patekti į kvėpavimo takus. Šie standartai pripažįstami visame pasaulyje.


Įtrūkimas – ne bėda


Jeigu įtrūko automobilio stiklas, tą vietą kuo skubiau užklijuokite lipnia juostele arba lipduku, kad nepatektų nešvarumų. Bet jei įtrūkimo vietą pastebėjote vėliau, nuvalykite nuo įtrūkusio stiklo vietos nešvarumus, tada užklijuokite lipduku arba lipnia juostele ir ilgai nelaukę važiuokite į automobilių dirbtuves, kad meistrai kuo skubiau sutvarkytų.

Laiku nesutaisytas įtrūkimas gali likti akivaizdžiai matomas arba išplisti. Jeigu stiklo pažeidimas yra mažesnio skersmens nei 2,5 cm, jį galima sutvarkyti. Nerekomenduojame taisyti išilginių įtrūkimų, nes mūsų klimato sąlygomis tai nėra patikima, tad dažniausiai tai – tik pinigų švaistymas. Net ir gana sėkmingai sutaisius išilginį įtrūkimą, jis vis tiek bus matomas žiūrint tam tikru kampu.

Beje, pažeistas stiklas praranda 90 proc. savo tvirtumo. Automobiliui judant, vibruojant jo kėbului ar staigiai keičiantis oro temperatūrai (šildymas iš salono žiemą ar saulės atokaita vasarą), stiklą veikia įvairūs veiksniai. Todėl net visai nedidelis stiklo pažeidimas gali išplisti neprognozuojama kryptimi ir pridaryti daugiau žalos. Įtrūkimo „užlopymo“ tikslas – sustabdyti pažeidimą, kad stiklas toliau neskiltų. Sutaisytas stiklas nebebus kaip naujas – įtrūkimas liks, tik mažiau pastebimas. Tai leidžia išsaugoti originalų stiklo įmontavimą.

Jei automobilio stiklas įmontuotas pagal visus kokybinius ir technologinius reikalavimus, jis yra konstrukcinė dalis, suteikianti papildomą ir būtiną tvirtumą kėbului, stogui, garantuojanti sandarumą. Tą ne visada pasiseka atkurti, ypač keičiant stiklą netinkamomis sąlygomis ar nesilaikant technologinių reikalavimų, trūkstant laiko, kai darbus atlieka neprofesionalai, nesinaudojama specialiais įrankiais ir pan.


Paplis laminuoti


Ekspertų teigimu, ateityje turėtų paplisti laminuoti šoniniai automobilių stiklai, nes svarbiausia – saugumas. Atlikti tyrimai parodė, kad per eismo įvykį iš mašinos visiškai arba iš dalies iškritę žmonės sužalojami labiau nei tie, kurie lieka viduje. Būtent laminuoti šoniniai automobilių stiklai, taip pat kaip ir priekiniai, sumažintų iškritimo riziką.

Šoniniai laminuoti automobilių stiklai sumažintų triukšmo patekimą, mašinoje būtų šilčiau. Be to, tai puiki apsauga nuo vagių, nes laminuotas stiklas, palyginti su grūdintu, įsilaužimo laiką pailgina net iki dešimties kartų.

driuliauskas neprisijungęs   Cituoti